Η Σάντρα Μπούλοκ και ο Τσάνινγκ Τέιτουμ χάνονται στη ζούγκλα ψάχνοντας τη χαμένη πόλη, ο κύριος Χάφμαν ανακαλύπτει ότι ο υπάλληλός του είναι χειρότερος εχθρός από τους Γερμανούς, ο Άρης Χατζηστεφάνου μας ταξιδεύει στην Ιαπωνία με συνοδοιπόρο τον Νίκο Καζαντζάκη, η Φαρίγε κάνει την επανάστασή της χωρίς σαματά, ο Στέλιος Χαραλαμπόπουλος μας φέρνει έναν άνεμο ελευθερίας από το 1821 και τα κακά παιδιά μας διασκεδάζουν προσπαθώντας να γίνουν καλά παιδιά. Ξεκινάει η νέα κινηματογραφική εβδομάδα.

  1. Η χαμένη πόλη (The Lost City), του Άνταμ Νι και Άαρον Νι

    Η χαμένη πόλη
    Η χαμένη πόλη

Η συγγραφέας Λορέτα Σέιτζ (Σάντρα Μπούλοκ) γράφει ρομαντικά μυθιστορήματα περιπέτειας σε εξωτικά μέρη με ήρωα τον Ντας. Τον ήρωά της τον ερμηνεύει ένα πανέμορφο μοντέλο, ο Άλαν (Τσάνινγκ Τέιτουμ) ο οποίος είναι κρυφά ερωτευμένος μαζί της. Σε ένα ταξίδι προώθησης του τελευταίου μυθιστορήματός της απάγεται από έναν εκκεντρικό δισεκατομμυριούχο (Ντάνιελ Ράντκλιφ), ο οποίος απαιτεί από τη Λορέτα να τον οδηγήσει στον θησαυρό της χαμένης αρχαίας πόλης που περιγράφει στο μυθιστόρημά της. Ο Άλαν θέλει απεγνωσμένα να τη σώσει για να της αποδείξει ότι δεν είναι μόνο ο μυθιστορηματικός της ήρωας αλλά μπορεί να γίνει και ο πραγματικός της ήρωας. Από το πουθενά, εμφανίζεται και ένας άλλος ήρωας που θέλει να τη σώσει (Μπραντ Πιτ ως guest εμφάνιση).

Σκηνοθεσία: Άνταμ Νι, Άαρον Νι
Σενάριο: Όρεν Ουζιέλ, Ντάνα Φοξ, Άνταμ Νι, Άαρον

Πρωταγωνιστούν: Σάντρα Μπούλοκ, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Ντάνιελ Ράντκλιφ, Νταβάιν Τζόι Ράντολφ, Όσκαρ Νούνιες, Πάτι Χάρισον, Μπόουεν Γιάνγκ

Διάρκεια: 112’

 Μια ταινία περιπέτειας σε ζούγκλα για την εύρεση ενός χαμένου θησαυρού, με ένα ζευγάρι που υποβόσκει το ερωτικό στοιχείο κυρίως από τον άντρα, με έναν κακό που απαγάγει τη γυναίκα και ο άντρας θα σπεύσει να τη σώσει και έτσι αναγκάζεται η γυναίκα να συνεργαστεί μαζί του για να βρουν πρώτοι τον θησαυρό. Όλα αυτά που μόλις περιγράφηκαν ήταν η πετυχημένη συνταγή για την ταινία περιπέτειας σε εξωτικό μέρος «Κυνηγώντας το πράσινο διαμάντι» (1984) με τους εξαιρετικούς  Μάικλ Ντάγκλας, Κάθλιν Τέρνερ, Ντάνι ντε Βίτο.

Οι σκηνοθέτες Άαρον και Άνταμ Νι φέρνουν αυτό το είδος περιπέτειας στο έτος 2022 εμπλουτίζοντάς το με σύγχρονα στοιχεία και μία Μπούλοκ να φοράει μια ολόσωμη φόρμα με παγιέτες και ψηλοτάκουνα μέσα στη ζούγκλα αποδεικνύοντας πόσο ανασταλτικό είναι το ντύσιμο και η γυναικεία ματαιοδοξία στην ανάπτυξη των δυνατοτήτων μιας γυναίκας. Η Σάντρα Μπούλοκ δήλωσε για το ρούχο ότι «Η φόρμα είναι ένας χαρακτήρας».

Στο δια ταύτα: Μια φρέσκια ταινία ρομάντζο και περιπέτειας σε ζούγκλα με χαμένους θησαυρούς που είναι πάντα ευπρόσδεκτη όπως και το να βλέπουμε τη Σάντρα Μπούλοκ σε τέτοιους ρόλους. Ο Ντάνιελ Ράντκλιφ φαίνεται να μη ταιριάζει, ιδιαίτερα, στον ρόλο του, αλλά, αφού εμφανίζεται ο Μπραντ Πιτ και η Μπούλοκ τον βλέπει και λέει το μεγαλειώδες: «Γιατί είσαι τόσο όμορφος;», τότε όλα στη ταινία φαίνονται σαν να θέλουν να μας κλείσουν, αυτοσαρκαστικά, το μάτι.

Trailer:

2. Αντίο κύριε Χάφμαν, του Φρεντ Καβαγιέ

Αντίο κύριε Χάφμαν
Αντίο κύριε Χάφμαν

Κάτω από τη γερμανική κατοχή στο Παρίσι το 1941, ένας εβραίος κοσμηματοπώλης, ο κύριος Χάφμαν (Ντανιέλ Οτέιγ) αναγκάζεται να κάνει μια συμφωνία διατήρησης του κοσμηματοπωλείου του από τον υπάλληλο του, Φρανσουά Μερσιέ (Ζιλ Λελούς) μέχρι να τελειώσει ο πόλεμος. Όταν όμως ο κύριος Χάφμαν δεν καταφέρνει να φύγει μακριά, ο Μερσιέ τον κρύβει στο υπόγειο του μαγαζιού και οι ρόλοι εργοδότης-υπάλληλος αντιστρέφονται με ολέθριες συνέπειες.

Σκηνοθεσία: Φρεντ Καβαγιέ
Σενάριο: Φρεντ Καβαγιέ, Σάρα Καμίνσκι
Πρωταγωνιστούν: Ντανιέλ Οτέιγ, Ζιλ Λελούς, Σαρά Ζιραντό, Νικολάι Κίνσκι

Διάρκεια: 115’

Ο Φρεντ Καβαγιέ διασκεύασε το ομώνυμο θεατρικό έργο του Ζαν-Φιλίπ Νταγκέρ και μας παρουσιάζει ένα κλειστοφοβικό ψυχολογικό θρίλερ με εξαιρετικούς πρωταγωνιστές, Οτέιγ και Λελούς. Ο σκηνοθέτης διερευνά πως μπορεί σε έναν αδύναμο άνθρωπο με διάφορα συμπλέγματα κατωτερότητας να ξυπνήσει μέσα του το τέρας της απληστίας και από το σημείο να μην έχει τίποτα, να τα ζητάει όλα. Και όλα αυτά μετά από μια επισφαλή συμφωνία με το αφεντικό του, που τελικά καταλήγει να είναι συμφωνία με τον διάολο, αφού τον τυφλώνει η φιλοδοξία και ο εγωισμός του.

Στο δια ταύτα: Ένα κλειστοφοβικό κινηματογραφικό θέατρο που επικεντρώνεται σε χαρακτήρες, στην ψυχολογία τους και κυρίως στο σκοτεινό, κρυφό κομμάτι τους που κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να πυροδοτηθεί, να έρθει στην επιφάνεια και να προκληθούν μη αναστρέψιμες καταστάσεις.

Trailer:

3. Τελευταίο Ταξίδι, ντοκιμαντέρ του Άρη Χατζηστεφάνου

Το Τελευταίο Ταξίδι
Το Τελευταίο Ταξίδι

Το ντοκιμαντέρ αυτό μας ταξιδεύει στην Ιαπωνία πριν και μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ακολουθώντας τα βήματα του σπουδαίου μας συγγραφέα Νίκου Καζαντζάκη. Ο Γιάννης Αγγελάκας και η Όλια Λαζαρίδου διαβάζουν αποσπάσματα από τις σημειώσεις του Νίκου και της Ελένης Καζαντζάκη, ενώ η κάμερα του Άρη Χατζηστεφάνου «σχολιάζει», με πολιτική ματιά, τον κόσμο που θα συναντούσαν σήμερα στα ταξίδια τους. Βλέπουμε, λοιπόν, το πριν και το μετά με φόντο τη σύγκρουση υπερδυνάμεων για την κυριαρχία στην Ανατολική Ασία αλλά και μια πανδημία που ξεκινά, τότε όπως και τώρα, από την Ασία για να καλύψει ολόκληρο τον πλανήτη. Τα δυο ταξίδια του Νίκου Καζαντζάκη που πραγματοποίησε στην Ιαπωνία πριν και μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο καθόρισαν τη σκέψη του και τελικά του στοίχισαν και τη ζωή.

Σκηνοθεσία:  Άρης Χατζηστεφάνου
Μοντάζ: Άρης Τριανταφύλλου
Μουσική: Άρης Αζιλαζιάν (Rsn)
Αφήγηση: Γιάννης Αγγελάκας, Όλια Λαζαρίδου

Διάρκεια: 57΄

Το «Τελευταίο Ταξίδι» απέσπασε το βραβείο για την καλύτερη ελληνική ταινία του Επίσημου Προγράμματος του 24ου Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) δήλωσε για τη βράβευση: «…ανανεώνει τη γραφή του Καζαντζάκη μέσα από τη χρήση της φωνής του Γιάννη Αγγελάκα και τη σκηνοθετική ευελιξία με την οποία μεταφέρει την παραδοσιακή Ιαπωνία στην καπιταλιστική εκδοχή του σήμερα».

Στο δια ταύτα: Ένα ντοκιμαντέρ υψηλής αισθητικής με μια βαθιά  πολιτική ματιά προς την καπιταλιστική κοινωνία της Ιαπωνίας με τις έντονες αντιθέσεις που, ενώ η τεχνολογία ακμάζει και η ανάπτυξη είναι αλματώδης, ο άνθρωπος «υποδουλώνεται» όλο και πιο πολύ. Η φιλοσοφική ματιά του Καζαντζάκη μέσω των κειμένων του σε συνδυασμό με την πολιτική ματιά του σκηνοθέτη συνθέτουν ένα άρτιο εικαστικό αποτέλεσμα πλήρες νοημάτων και στοχασμού.

Trailer:

4. Η Βασίλισσα της Κυψέλης, της Μπλέρτα Μπασόλι

Η βασίλισσα της κυψέλης
Η βασίλισσα της κυψέλης

Η Φαρίγε (Ίλκα Γκάσι) ξεκινά μια μικρή αγροτική επιχείρηση για να εξασφαλίσει την οικογένειά της σε μια κλειστή πατριαρχική κοινωνία χωρίς τον άντρα της, ο οποίος αγνοείται από τη στιγμή που ξέσπασε ο πόλεμος στο Κοσσυφοπέδιο. Η προσπάθειά της αντιμετωπίζεται αρνητικά, γιατί ο περίγυρός της δεν τη δέχεται ως γυναίκα και χήρα να βγαίνει από το σπίτι πόσο μάλλον να αποκτά δίπλωμα για να οδηγεί αυτοκίνητο και να έχει τη δική της επιχείρηση.

Σκηνοθεσία, Σενάριο: Μπλέρτα Μπασόλι
Πρωταγωνιστούν: Ίλκα Γκάσι, Τσουν Λάιτσι, Αουρίτα Αγκούσι, Κουμρίε Χότζα

Διάρκεια: 84’

Πρόκειται για μια αληθινή ιστορία γυναικείας χειραφέτησης σε μια κοινωνία που δεν επιτρέπει τη φιλοδοξία, ούτε καν τον αγώνα επιβίωσης μιας γυναίκας που θέλει να βγει από το σπίτι και να εργαστεί για να στηρίξει οικονομικά την οικογένειά της. Είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Μπλέρτα Μπασόλι εμπνευσμένη από μια πραγματική γνωστή γυναίκα στο Κόσοβο που κατάφερε να ιδρύσει την εταιρεία τροφίμων «Κρούσα», η οποία διοικείται κατ’ αποκλειστικότητα από γυναίκες και αριθμεί πενήντα περίπου εργαζόμενες, οι περισσότερες από τις οποίες χήρεψαν κατά τον τελευταίο πόλεμο στο Κόσοβο.
Η ταινία απέσπασε 3 βραβεία στο Φεστιβάλ του Sundance 2021: Βραβείο κοινού, Βραβείο σκηνοθεσίας, Μεγάλο Βραβείο Επιτροπής.
Στη Θεσσαλονίκη κέρδισε το Βραβείο Κοινού Fischer για το τμήμα «Ματιές στα Βαλκάνια». Η «Βασίλισσα της Κυψέλης» προτάθηκε από το Κόσοβο για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας.

Στο δια ταύτα: Ένα συγκλονιστικό πορτρέτο γυναίκας που επαναστατεί βουβά και σε κάθε εμπόδιο και πόλεμο που δέχεται από την κοινωνία, στέκεται όρθια και συνεχίζει βήμα βήμα να πετύχει το σκοπό της χωρίς να πτοείται. Μια έξυπνη, ακούραστα εργατική γυναίκα που πείθει και άλλες γυναίκες να αγωνιστούν για το δικαίωμα στην εργασία και στην ελευθερία των επιλογών τους. Μια αληθινή ιστορία είναι πάντα δυνατή και όταν παρουσιάζεται με άμεσο και ρεαλιστικό τρόπο από τη σκηνοθέτη, η δύναμη της ενισχύεται ακόμα περισσότερο.

Trailer:

5. Άνεμος ελευθερίας 1821, του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου

Άνεμος ελευθερίας 1821
Άνεμος ελευθερίας 1821

Μια μυθοπλαστική ταινία για την ελληνική επανάσταση αφιερωμένη στην επέτειο των 100 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Παρακολουθούμε τη συνωμοτική δράση του Ιωάννη Φίλωνα, ενός εμπόρου, ανώτερου στελέχους της Φιλικής Εταιρεία (επινοημένο πρόσωπο) στην προεπαναστατική Πελοπόννησο και στις περιοχές διασποράς του Ελληνισμού. Μέσα από την ιστορία αυτού του φλογερού επαναστάτη παρουσιάζονται, εμβόλιμα, πληροφορίες από κορυφαίους ιστορικούς της εποχής μας για την κοινωνία των αρχών του 19ου αιώνα, για την οικονομία, την καθημερινή ζωή, τις κοινωνικές συγκρούσεις αλλά και τη διαπάλη των ιδεών υπό το πρίσμα μιας ενδελεχούς ιστορικής έρευνας.

Σκηνοθεσία: Στέλιος Χαραλαμπόπουλος
Σενάριο: Αντώνης Τολάκης, Στέλιος Χαραλαμπόπουλος
Πρωταγωνιστούν: Τίμος Παπαδόπουλος, Σήφης Πολυζωίδης, Πάνος Κυπαρίσσης,
Ρηνιώ Κυριαζή, Γιάννης Αναστασάκης, Λευτέρης Τσάτσης

 Διάρκεια: 100΄

Πρόκειται για μια ταινία που συνδυάζει φαντασία και πραγματικότητα με σεβασμό προς την Ιστορία μας από έναν βραβευμένο σκηνοθέτη. Στην ταινία διανύονται τρεις χρόνοι: το 1821, το 1900 και το παρόν με αφορμή την έκδοση ενός λαϊκού αναγνώσματος με τίτλο «Άνεμος Ελευθερίας» που αναφέρεται στα προεπαναστατικά και επαναστατικά χρόνια. Στο παρόν, μια ερευνήτρια-ιστορικός τέχνης ανακαλύπτει σε ένα παλιό τυπογραφείο, λίγο πριν γκρεμιστεί, κατάλοιπα του λαϊκού αναγνώσματος «Άνεμος Ελευθερίας». Αποφασίζει να κάνει μια έκθεση με τις χρωμολιθογραφίες και θέλοντας να τεκμηριώσει ιστορικά, να δει κατά πόσο και αν ισχύουν οι πληροφορίες που υπάρχουν στο λαϊκό ανάγνωσμα, απευθύνεται σε τέσσερις ιστορικούς. Έτσι μπαίνουν εμβόλιμα οι ιστορικοί και μας δίνουν πληροφορίες. Ο σκηνοθέτης προσπάθησε να εντάξει τις παρεμβάσεις των ιστορικών όσο πιο αρμονικά γίνεται, χωρίς να χαλούν τη ροή της αφήγησης.

Στο δια ταύτα: Η μοναδική ταινία για τα 200 χρόνια από την επανάσταση που φαίνεται σκηνοθετημένη με ρομαντισμό, σοβαρότητα, επιστημονική ματιά χωρίς γραφικότητα. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του σκηνοθέτη: «Το 1821 δεν θέλει πομπώδεις ταινίες με λευκές φουστανέλες»

Trailer:

 

6. Τα Κακά Παιδιά (The Bad Guys) του Πιερ Περιφέλ

Τα κακά παιδιά
Τα κακά παιδιά

Μια παρέα από κακά παιδιά: ο επιτήδειος πορτοφολάς Κύριος Λύκος, ο έμπειρος διαρρήκτης χρηματοκιβωτίων Κύριος Φίδι, ο χαλαρός άρχοντας της μεταμφίεσης Κύριος Καρχαρίας, ο ευέξαπτος νταής Κύριος Πιράνχα και η ετοιμόλογη, ευφυής χάκερ Κυρία Ταραντούλα, οργανώνουν εντυπωσιακές ληστείες και πάντα καταφέρνουν να ξεγλιστράνε, γι’ αυτό και βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με τους πιο καταζητούμενους κακοποιούς.
Όταν μετά από αμέτρητες επιτυχημένες διαρρήξεις η συμμορία συλλαμβάνεται, ο Κύριος Λύκος κάνει μια συμφωνία προκειμένου να γλυτώσουν τη φυλακή: Τα Κακά Παιδιά να γίνουν καλά! Σκοπός του είναι να ξεγελάσουν τον κόσμο προσποιούμενα πως έχουν μεταμορφωθεί σε καλά παιδιά. Στην πορεία, όμως, ο Κύριος Λύκος αρχίζει και συνειδητοποιεί ότι πράττοντας το καλό, προσφέρει στον εαυτό του αυτό που πάντα αποζητούσε: την αποδοχή των άλλων. Έτσι, λοιπόν, όταν ένας νέος κακός απειλεί την πόλη, ο Κύριος Λύκος θα προσπαθήσει να πείσει την υπόλοιπη συμμορία να γίνουν καλά παιδιά.

 Σκηνοθεσία: Πιερ Περιφέλ
Σενάριο: Ιθαν Κόεν
Με τις φωνές των: Κατερίνα Τσάβαλου, Ντένη Μακρή, Άγγελου Λιάγκου, Χάρη Γρηγορόπουλου, Θάνου Λέκκα

Διάρκεια: 100΄

Πρόκειται για μια κωμωδία δράσης κινουμένων σχεδίων από την DreamWorks Animation, βασισμένη στη διάσημη σειρά βιβλίων του Άαρον Μπλάμπεϊ, ο οποίος είναι ένας από τους πιο πετυχημένους συγγραφείς παιδικών βιβλίων στον κόσμο. Τα τέσσερα βιβλία της σειράς «Τα κακά παιδιά» που κυκλοφορούν στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Παρισιάνου έχουν αγωνία, χιούμορ, ασταμάτητη δράση και αναπάντεχο τέλος που κρατούν τον μικρό αναγνώστη σε εγρήγορση μέχρι την τελευταία σελίδα. Έχοντας τέτοια βάση, λοιπόν, το σενάριο της ταινίας είναι έξυπνο, αστείο, διασκεδαστικό και έχει τη δύναμη να μετατρέψει αυτά τα κακά, σκανταλιάρικα ζώα σε αξιαγάπητα και γοητευτικά.

 Στο δια ταύτα: Μια απολαυστική ταινία κινουμένων σχεδίων για μικρούς και μεγάλους με γρήγορο ρυθμό, ωραίες σκηνές δράσης, πολλές ανατροπές, καλοφτιαγμένες φιγούρες που πετυχαίνει τον στόχο της: την πραγματική διασκέδαση των θεατών.

Trailer:

Κείμενο: Ειρήνη Μιχοπάνου (Lavart)

Πηγή